Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Křižovatka Úvoz x Údolní
Pagač, Aleš ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh úpravy křižovatky ulic Úvoz x Údolní ve městě Brně. Cílem je zlepšení přestupních vazeb MHD a pohyb chodců. Navržený koncept by neměl výrazně zhoršit průjezdnost motorové dopravy. V této práci jsou řešeny varianty umístění zastávek, jízdní pruhy a jejich šířka.Plynulost jízdy zabezpečuje signální plán. Z variant byla vybrána nejvhodnější.
Úprava křižovatky Přístavní x Obvodová v Brně
Nykodým, Miloš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Jednopruhový kruhový objezd je navržen v místě křížení silnice II. třídy (Obvodová) a místní komunikace (rychlostní-A, Přístavní) v Brně. Současný stav je nevyhovující kvůli hrozícímu nebezpečí, plynoucí ze zvýšené maximální dovolené rychlosti před křižovatkou, a také kvůli autobusovým zastávkám MHD JMK, které jsou v současné době řešeny formou zastávky v jízdním pruhu místní komunikace, popř. částečným zálivem. Cílem návrhu je maximální bezpečnost účástníků provozu. Dále je důraz kladen na co nejmenší zásah do stávající zástavby, s ohledem na životní prostředí a také na estetiku prostředí.
VYBRANÉ PROBLÉMY ZNALECKÉ ANALÝZY SPATŘENÍ CHODCŮ ŘIDIČEM VOZIDLA ZA VIDITELNOSTI SNÍŽENÉ TMOU
Sedlák, Jaroslav ; Kropáč, František (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Ptáček, Petr (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na problematiku spatření chodců řidičem vozidla v podmínkách jízdy v noci. V první části dizertační práce je zhodnocen současný stav dané problematiky, jsou vymezeny pojmy rozhled a dohled na překážku. Dále jsou zde rozebrány jednotlivé vlivy, které možnost spatření chodců řidičem vozidla, při jízdě v noci, ovlivňují. Ze všech uvedených vlivů se práce zaměřuje především na dva parametry, a to jakým způsobem se schopnost rozpoznání chodce v jízdní dráze vozidla vyvíjí se vzrůstajícím věkem řidiče a s rozvojem očních vad. Při zkoumání dané problematiky bylo osloveno velké množství respondentů, v širokém spektru stáří a kvality zrakového vnímání, se kterými bylo poté provedeno měření. V dizertační práci je navržena metodika posuzování těchto dvou parametrů, kdy prvotním předpokladem je vytvoření zcela identických podmínek měření dohlednosti na chodce, pro širokou škálu respondentů (posuzovatelů). Jako jediná možnost vytvoření konstantních podmínek se jeví provádění měření posuzováním obrazové scény na monitoru počítače. V rámci přípravy experimentu byly vytvořeny dvě sady fotografií (pro dvě různé skladby oděvu figuranta) a fotografie byly uspořádány v programu Microsoft Office Power Point tak, aby simulovaly přibližování se vozidla v noci k postavě chodce. Samotného měření se zúčastnilo velké množství respondentů, kteří byli rozděleni celkem do devíti kategorií, a to dle věku a rozsahu očních vad. V dizertační práci je navržena metodika vyhodnocování provedených měření, stanovení kontrastu a úhlového rozměru pozorovaného objektu (chodce) na obrazové scéně monitoru. V závěru experimentu je provedeno vyhodnocení provedených měření a uveden komentář k získaným výsledkům. V dizertační práci je navržen způsob experimentálního zjištění počátku vjemu řidiče při zpozorování překážky (chodce), za pomocí elektrofyziologické vyšetřovací metody elektroretinografie (ERG). V rámci dizertační práce bylo provedeno prvotní měření za pomocí této metody, kdy v průběhu měření bylo bohužel zjištěno, že citlivost uvedené metody neumožňuje rozlišení změny elektrického potenciálu pro tak málo intenzivní podněty, jako je spatření chodce na okraji vozovky. Není však vyloučeno, že v budoucnu, při dalším vývoji této oftalmologické diagnostické metody, bude citlivost zvýšena natolik, že umožní objektivní nalezení okamžiku zaregistrování překážky zrakovým orgánem.
Technický výklad vybraných pojmů z pravidel silničního provozu
Krychtálek, Zdeněk ; Radimský, Michal (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je provést analýzu současného stavu a zpracovat technický výklad základních vybraných pojmů z pravidel silničního provozu s cílem zvýšení právní jistoty účastníků silničního provozu a pro potřeby soudně inženýrské praxe. Jedná se o pojmy bezpečná vzdálenost, rozhled, náhle a nenáhle. Diplomová práce pojedná o technickém výkladu vybraných pojmů z pravidel silničního provozu, které jsou důležité pro bezpečnost provozu.
Úprava křižovatky Přístavní x Obvodová v Brně
Nykodým, Miloš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Jednopruhový kruhový objezd je navržen v místě křížení silnice II. třídy (Obvodová) a místní komunikace (rychlostní-A, Přístavní) v Brně. Současný stav je nevyhovující kvůli hrozícímu nebezpečí, plynoucí ze zvýšené maximální dovolené rychlosti před křižovatkou, a také kvůli autobusovým zastávkám MHD JMK, které jsou v současné době řešeny formou zastávky v jízdním pruhu místní komunikace, popř. částečným zálivem. Cílem návrhu je maximální bezpečnost účástníků provozu. Dále je důraz kladen na co nejmenší zásah do stávající zástavby, s ohledem na životní prostředí a také na estetiku prostředí.
Křižovatka Úvoz x Údolní
Pagač, Aleš ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh úpravy křižovatky ulic Úvoz x Údolní ve městě Brně. Cílem je zlepšení přestupních vazeb MHD a pohyb chodců. Navržený koncept by neměl výrazně zhoršit průjezdnost motorové dopravy. V této práci jsou řešeny varianty umístění zastávek, jízdní pruhy a jejich šířka.Plynulost jízdy zabezpečuje signální plán. Z variant byla vybrána nejvhodnější.
VYBRANÉ PROBLÉMY ZNALECKÉ ANALÝZY SPATŘENÍ CHODCŮ ŘIDIČEM VOZIDLA ZA VIDITELNOSTI SNÍŽENÉ TMOU
Sedlák, Jaroslav ; Kropáč, František (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Ptáček, Petr (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na problematiku spatření chodců řidičem vozidla v podmínkách jízdy v noci. V první části dizertační práce je zhodnocen současný stav dané problematiky, jsou vymezeny pojmy rozhled a dohled na překážku. Dále jsou zde rozebrány jednotlivé vlivy, které možnost spatření chodců řidičem vozidla, při jízdě v noci, ovlivňují. Ze všech uvedených vlivů se práce zaměřuje především na dva parametry, a to jakým způsobem se schopnost rozpoznání chodce v jízdní dráze vozidla vyvíjí se vzrůstajícím věkem řidiče a s rozvojem očních vad. Při zkoumání dané problematiky bylo osloveno velké množství respondentů, v širokém spektru stáří a kvality zrakového vnímání, se kterými bylo poté provedeno měření. V dizertační práci je navržena metodika posuzování těchto dvou parametrů, kdy prvotním předpokladem je vytvoření zcela identických podmínek měření dohlednosti na chodce, pro širokou škálu respondentů (posuzovatelů). Jako jediná možnost vytvoření konstantních podmínek se jeví provádění měření posuzováním obrazové scény na monitoru počítače. V rámci přípravy experimentu byly vytvořeny dvě sady fotografií (pro dvě různé skladby oděvu figuranta) a fotografie byly uspořádány v programu Microsoft Office Power Point tak, aby simulovaly přibližování se vozidla v noci k postavě chodce. Samotného měření se zúčastnilo velké množství respondentů, kteří byli rozděleni celkem do devíti kategorií, a to dle věku a rozsahu očních vad. V dizertační práci je navržena metodika vyhodnocování provedených měření, stanovení kontrastu a úhlového rozměru pozorovaného objektu (chodce) na obrazové scéně monitoru. V závěru experimentu je provedeno vyhodnocení provedených měření a uveden komentář k získaným výsledkům. V dizertační práci je navržen způsob experimentálního zjištění počátku vjemu řidiče při zpozorování překážky (chodce), za pomocí elektrofyziologické vyšetřovací metody elektroretinografie (ERG). V rámci dizertační práce bylo provedeno prvotní měření za pomocí této metody, kdy v průběhu měření bylo bohužel zjištěno, že citlivost uvedené metody neumožňuje rozlišení změny elektrického potenciálu pro tak málo intenzivní podněty, jako je spatření chodce na okraji vozovky. Není však vyloučeno, že v budoucnu, při dalším vývoji této oftalmologické diagnostické metody, bude citlivost zvýšena natolik, že umožní objektivní nalezení okamžiku zaregistrování překážky zrakovým orgánem.
Technický výklad vybraných pojmů z pravidel silničního provozu
Krychtálek, Zdeněk ; Radimský, Michal (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je provést analýzu současného stavu a zpracovat technický výklad základních vybraných pojmů z pravidel silničního provozu s cílem zvýšení právní jistoty účastníků silničního provozu a pro potřeby soudně inženýrské praxe. Jedná se o pojmy bezpečná vzdálenost, rozhled, náhle a nenáhle. Diplomová práce pojedná o technickém výkladu vybraných pojmů z pravidel silničního provozu, které jsou důležité pro bezpečnost provozu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.